Rondreis amerika 2015

6 juni 2015 - Inglewood, California, Verenigde Staten

5 juni 2015 Kingman Arizona USA.

Zo de kop is eraf en de eerste dagen zitten er weer op.

Dinsdag vertrokken vanaf schiphol  en via Washington, Denver op tijd geland in het altijd mooie en warme Las Vegas.

Was wel rennen met een overstaptijd van 55 minuten om door de douane te komen en een 2e volledige controle te ondergaan.

De woensdag en donderdag tot rust gekomen in Bellagio, jemig wat een mooi en luxe hotel.

Ook nog een paar poker toernooien gespeeld en 1 gewonnen.

Vrijdag 5 juni 2015.

De tour gaat gelijk goed beginnen. Vandaag staan de Hooverdam en de Grand Canyon op het programma.

vanuit Vegas naar de Hooverdam gereden. Deze dam is best wel indrukwekkend, wat een grote klomp beton, dat ze dat kunnen bouwen. wat opvalt dat de waterspiegel wel een hoger heeft gestaan.

Daarna doorgereden naar de westelijk gedeelte van de Grand Canyon . Deze ligt in het reservaat van de Hualapai indianen. Het hoogtepunt hierbij is de Skywalk, een hele grote hoefijzer welke zon 400 meter boven de canyon uitsteekt en een glazen vloer heeft. Geeft een raar gevoel om hier overheen te lopen en zo de diepte in te kijken. Het uitzicht over de Canyon is heel indrukwekkend en zeker een aanrader als je in de buurt bent.

Overnacht in Holiday Inn Express Hotel in Kingman Arizona voor een goede nachtrust

Zaterdag 6 juni 2015

Op de planning stonden Oatman en een ander verlaten westernstadje maar daar hebben wij ons niet aan gehouden

Toen we uit kingman vertrokken. kwamen erachter dat dat aan de route 66 ligt. En die hebben we dan ook genomen naar Oatman waar route 66 gewoon dwars doorheen gaat.

De route is schitterend en voor een deel afgesloten voor het vrachtverkeer. Dit is geen luxe wand de weg gaat over de Sitgraves pass en heeft vele smalle bochten, steile stukken en mooie vergezichten.

Een bakkie gedaan in Oatman in het gelijknamige hotel. bijzonder is dat alle wanden en plafonds vol zijn geniet met 1 dollar briefjes. volgens de bardame zijn het ongeveer 150.000 opgehangen. ik vermoed dat het behang in dit hotel meer waard is dan het hele dorp.

Hier hebben we besloten de 95 te nemen naar Vidal Junction en de 62 richting Indio. Je rijd door Sacramento Mountains, Turtle Mountains, Ward Valley en orocopia Mountains voor een bezoek aan het Joshua Tree Park.

We kwamen onderweg wel tot de conclusie dat dit niet een goede beslissing was. De 95 en 62 zijn samen 260 km lang met ieder 1 afslag. Voor de rest is het vrij vlak daar je tussen de bergen doorrijd en woont er echt geen hond.

Wilden een bakkie doen bij Vidal Junctien maar dat is alleen maar een kruising met alleen twee stopborden.

Een bezoek aan Joshua Tree zat er niet meer in en een beetje hotel vinden in Indio en Palm Springs bleek lastig (lees duur).

Zijn doorgereden naar Yucca Valley. Is een klein dorp noord westelijk van Joshua Tree en oogt gezellig. Al snel een goed motel gevonden (Super-8).

We hebben toch beide wat moeite met het reizen zonder een vaste eindbestemming en met het vinden van een leuke hotel. Gezien de afstanden gaan we wat meer vooruit plannen daar we beide San Francisco echt willen zien, beleven en proeven.

We hebben veel zon en het was vrij warm met 35 graden.

Overnacht in Super 8 in Yucca Valley, California

Zondag 7 juni 2015

Op de planning staat Venice Beach Los Angeles.

Zoals gebruikelijk bij rondreizen wijzigen de plannen nog wel eens.

Vroeg vertrokken uit Yucca Valley en via de 62 naar het zuiden en via de I-10 naar het westen gereden. Besloten om het Angeles national Forrest te bezoeken, met daarin opgenomen het Cristal Lake Recreation Park. Is een hele mooie route, een echte bergweg met een totale hoogte van 9399 Ft (is dus 2864 meter) Dit doe je via de 39,een weg van 16,5 mijl met veel vrij steile stukken. Dit is gaaf om te rijden en na iedere bocht wordt het uitzicht nog beter, verder en mooier.

Na uitgekeken te zijn zetten we richting onze eindbestemming voor vandaag en morgen en rijden we via de 39, I-120, I-605, I-105 enW Imperial Hwy naar ons hotel.

Deze hebben we online geboekt en heet Americas Best Value Inn in Inglewood California. Licht op een steenworp van het vliegveld LAX en ongeveer 13 mijl van Venice beach. Net hotel in een, denk ik, goede buurt.

Nu even uitrusten van de beruchte files gaan we vanavond lekker in Venice beach eten en flaneren.

Op naar Venice Beach, met een enkele file (waar komen die auto's toch vandaan) en natuurlijk parkeren op het strand.

Komt me hier toch wel een beetje bekent voor. Oja lijkt op Scheveningen.

Maar wat ze niet hebben in Scheveningen zijn Palmbomen en een pier die open is, komt vooral omdat ie gratis.

Het weer is lekker, een graadje of 28, en lekker Kip shoarma gegeten. En lekker dat ie was, daar vlieg je dan 12000 km voor !!!

Overnacht in Americas Best Value in Inglewood (Los Angeles) California

Maandag 8 juni 2015

Op de planning staan Universal studio's en natuurlijk Hollywood Boulevard

Om 9 uur vertrokken naar Universal Studio's, Was al 30 graden dus beloofd een zeer warme dag te worden.

Parkeren bij Universal kan 30 meter voor de ingang en kost je 35 dollar. Hebben we tuurlijk gedaan wand lopen doen we genoeg daar.

Het was vrij druk en daar wij het park in 1 dag doen hebben we First in Line tickets gekocht. Hier betekent First in Line ook echt First in Line, staat er een wachtrij van 35 minuten zaten wij met 3 minuten in de attractie. We hebben dan ook nagenoeg alle attracties gedaan.

Daarna naar Hollywood Blvd met al zijn sterren op het voetpad. en de letters op de berg. Hiervoor geldt vergane glorie, Was niet wat wij er van verwachten.

Als afsluiter van de dag gegeten bij Jack in the Box, en moe weer naar het hotel.

Overnacht in Americas Best Value in Inglewood (Los Angeles) California

Dinsdag 9 juni 2015

Nieuwe dag nieuwe kansen. Het nieuws op tv staat vol van een orkaan aan de westkust van Mexico en dat het weer in Los Angeles hierdoor wordt beïnvloed. Dit klopt inderdaad, het regent in zuid California. Het is met 27 graden echter niet koud.

Maar los daarvan om 10 uur vertrokken richting Highway 1 en zullen onze eerste kilometers maken op de beroemde Pacific Coast Highway. Deze ligt op halve mijl vanaf ons hotel en loopt nog 20 mijl door LA en Venice. De weg wordt goed aangegeven maar heeft regelmatig het wegnummer Hwy 101.

Bij Santa Monica rij je voor het eerst langs de Pacific Ocean en wat opvalt dar en veel surfers zijn, ondanks de regen (nat zijn ze toch al). Het uitzicht langs de weg is mooi en soms indrukwekkend.

Een klein uitstapje gemaakt naar Santa Monica Mountains en ook met minder weer een leuk park.

Een motel gevonden in Los Alamos,  een klein dorpje met heel veel sfeer. Echter na 20 minuten kloppen, bellen en roepen geen gehoor dus zijn we doorgereden naar Santa Maria. Dit is een beduidend groter stadje maar oogt wel gezellig.

We hadden beide trek in Mexicaans en hebben een goed restaurantje gevonden. Was moeilijk kiezen uit alle gerechten dus hebben we ons laten verrassen door de Kock. We kregen een soort plate met diverse soorten gegrild vlees en een plate met een tako met kaas, een burrito met paprika, een soort loempiaatje en nog veel meer. Alles voorzien van lekkere Mexicaanse sauzen. En dat alles voor 41 dollar inclusief drank

Overnacht in Days Inn in Santa Maria, California

Woensdag 10 juni 2015

Vanmorgen redelijk op tijd vertrokken vanuit Santa Marie. Direct op de 1, en het weer is lekker warm.

De eerste stop is in Pismo Beach. Een klein vissersdorpje wat nu toeristische aan het worden is. Echter blijft het wel een schilderachtig tafereel. Had zo in Frankrijk kunnen liggen.

Na een klein stukje over de 101 komen we nu op het lange stuk welke over 90 mijl langs de kust loopt. In het begin staan er nog huizen langs de weg maar al snel is het 1 groot natuurgebied met overweldigende uitzichten en vergezichten afgewisseld met een prachtige bossen en bergen.

Twee keer in de file gestaan vanwege eenzijdige ongelukken. Dit is wat minder, maar hoort er blijkbaar bij.

San Francisco komt dichterbij maar overnachten eerst nog in Monterey. Hier willen we Pebble Beach bezoeken echter is dat onderdeel van een Country Club een daar kom je zonder uitnodiging dus niet op.

Zijn bezig geweest om kaartjes te bestellen voor Alcatraz. Dit is echt een domper daar ze tot 13 juli 2015 uitverkocht zijn. proberen nog aan de kassa of we op een reserve lijst kunnen komen. Had nooit gedacht zo graag de gevangenis in te willen.

Als afsluiting wezen eten bij een chinees restaurant. en dan bedoelen we een echt chinees restaurant. Engels was best wel lastig voor ze, en messen kennen ze niet, maar het eten was erg lekker.

De avond afgesloten met een groepje Nederlanders die ook bij de chinees zaten te eten. Waarvan er een aantal ook uit den haag komen. Hebben met een aantal afgesproken elkaar in Las Vegas nog te ontmoeten.

Overnacht in El Castell Motel in Monterey California

Donderdag 11 juni 2015

Vroeg wakker, wat slecht geslapen maar wel lekker ontbeten. We gaan een beetje wennen aan de Amerikaanse levensstijl.

Als we vertrekken richten San Francisco is het bewolk. We zijn Monterey nog niet uit en het is zelfs mistig. Hierdoor heb je niet zo veel uitzicht meer. Na een uurtje begint de mist wat te breken en schijnt de zon. Het is dan ook gelijk lekker warm.

Na diversen tussenstops geluncht in Half Moon Bay en lekker door het dorpje geslenterd. Een dorpje met een typische Amerikaanse uitstraling.

Het laatste stukje naar San Francisco. Het rijden in de stad is relatief makkelijk. echter er is niks vlak hier. 10 kruispunten omhoog en dan 10 kruisingen omlaag soms met een helling van 30% of meer. Het is haast niet mogelijk om hier een auto te parkeren, die blijft nooit staan. ook hoeven ze hier niet te controleren op snelheid. Sneller dan 40 km en je hebt 2 auto's.

Wat we wel bijzonder vinden zijn de voorrang regels hier. Je moet stoppen bij elke kruising en wie als eerste stilstaat krijgt dan ook gewoon voorrang. maar dan ook niet een keer uitgezonderd. Kunnen wij in Nederland nog wel wat van leren.

Na het Inchecken lopend naar Fischerman Warf. Is 20 minuutjes lopen en er valt heel veel te zien.

Bij de haven op een bootje gestapt voor een rondvaart onder de Golden Gate Brug door en om Alcatraz heen. De schipper is een echte malloot en hebben dus erg gelachen. Bizar is wel dat in 2 minuten de gehele brug is verdwenen in de opkomende neven. Zo erg zelf dat het wegdek vanaf het water nauwlijks te zien is maar beide poten wel.

Als afsluiting lekker kip gegeten (we zijn beide niet dol op krab)

Overnacht in Surf Motel aan de Lombard st. in San Francisco California

Vrijdag 12 juni 2015

Vandaag blijven we in San Francisco en gaan we een aantal bekende plekken bezoeken.

Frans hoest veel en heeft het benauwd, vandaar dat we vandaag bij een dokter zijn langs geweest . Diagnose een lichte longontsteking. Wat medicijnen gehad  en hiermee moeten we het doen.

Als eerste een Hop-on Hop-of rondrit geboekt welke voor een grootdeel door de stad gaat. Via Down Town, Chinatown, Nob Hil, Russian Hil, Haight, Richmond naar de Golden Gate brug.

Ook deze keer verdwijnt de brug spontaan in de mist. Hans Klok kan dit niet evenaren Is echt magie.

Als afsluiting hebben we Thais gegeten, Was ook erg lekker. We hebben de meest gemakkelijke manier gevonden om wegwijs te worden uit alle menu kaarten. We laten ons verrassen door de kok en genieten van al het lekkers.

Overnacht in Surf Motel aan de Lombard st. in San Francisco California

Zaterdag 12 juni 2015

Deel 2 van de rondrit gaat beginnen, doel vandaag is Orovill, Ligt in Nappa Valley, en zal het noordelijkste punt worden.

Van uit San Francisco over de Golden Gate Bridge en ook vandaag veel nevel. Het is 18 graden met veel wind, noemen wij gewoon koud. De brug blijft voor ons altijd in nevelen gehuld.

Al na 15 mijl op de 101 is de temperatuur 35 graden , wat een verschil en dat in 15 minuten.

Via de 101, de 37, de 29, de 121, de 12 richting Sacramento. Het wordt vrij vlak een rijden regelmatig door wijnvelden en boomgaarden. Is wat minder attractief de voorheen.

Via de 99 en de 70 aangekomen in Oroville. Is er erg heet en frans heeft het benauwd.

Overnacht in Super 8 Motel in Oroville California

Zondag 14 juni 2015

We hebben besloten een dag helemaal niets te doen, dus blijven we hier.

We vinden het hotel wel een van de beste . Ziet er netjes en strak uit. Ook het zwembad is goed en het is er heerlijk rustig.

Overnacht in Super 8 Motel in Oroville California

Maandag 15 juni 2015

Laatste week van de reis, einddoel is natuurlijk Las Vegas.

Redelijk vroeg (9 uur) vertrokken uit Oroville. Weer een beetje bijgekomen. Heb weer wat meer lucht, en we hebben er weer zin in.

Zoals al gemeld op naar Vegas. Via de 20, de 99 en de 49. Waarvan de 49 zon 70% van de route bevat. De temperatuur is met 39 graden lekker hoog.

Een bezoekje gebracht aan de Englebright Dam. Is een recreatiegebied met een stuwdam en een groot meer. Je kan merken dat deze hoofdzakelijk in het weekeinde wordt gebruikt wand het is er heerlijk rustig. Op die ene speedboot na, man wat een geluid kwam daaruit.

Het was er heerlijk stil en we hebben een route beklommen voor een leuk uitzichtpunt over de dam. Is geen Hooverdam, maar hij mag er best wezen.

De route 49 is een leuke weg met heel veel afwisseling en bergachtige stukken. is super om dit te rijden.

Als afsluiting hebben we Thais gegeten, Was een mooi restaurant maar het eten viel een beetje tegen.

Overnacht in National 9 Inn in Placerville, California

Dinsdag 16 juni 2015

Doel voor vandaag is Mariposa en een bezoek aan Yosemite park.

Erg vroeg vertrokken, 8 uur en het is al een graadje of 30 en zal nog wel wat warmer worden, en via de 49 rijden we zuidwaarts door de plaatjes Plymouth, Sutter Creek, Jackson, San Andreas, Angels Camp naar Sonora. Hier hebben we wat gewinkeld en een historische western stadje bezocht. Een straatmuzikant stond Johnny Cash te spelen. Alsof ie weer leefde die ouwe. Kon niet laten deze zanger flink van cash te voorzien.

Daarna doorgereden via de 120 naar het beroemde Yosemite Park. Dit park is zo  groot dat je het niet in 2 dagen gezien krijgt. Het uitzichtpunt Glacier point lig een uur rijden vanaf de ingang waarbij je 1000 meter stijgt. De natuur is overweldigend mooi. Het is niet te vertellen, dus doe ik dat ook niet. Dit moet je gewoon zien en beleven. Zet het op je wensenlijst om dit een keer te zien.

Morgen pakken we het zuidelijke deel van het park dus we zijn nog niet klaar met Yosemite.

Om 5 uur via de 140 richting Mariposa gereden, alwaar het motel op ons wacht

Overnacht in Mother Lode Lodge in Mariposa

Woensdag 17 juni 2015

Vandaag doen we het 2e deel van Yosemite Park. We rijden vanuit Mariapose via de 49 oostwaarts en de 41 noordwaarts, het zuidelijke deel van het park in genaamd Maripose Cove waar wat grote Sequoia bomen staan. Hier hebben we ongeveer 2 uur gewandeld en genoten van de omgeving. wat wel opvalt dat het park druk bezocht wordt met nagenoeg niet Amerikanen. Het aandeel chinees is 50% en bijna alle Europese landen zijn vertegenwoordigd.

We besluiten om ook Glacier Point te bezoeken, Dit is ongeveer 70 mijl noordwaarts met alleen maar slingerende bergweggetjes. de 2 uur durende rit alleen al is het waard en het uitzicht daarboven helemaal. Hier ben je van onder de indruk en wordt je stil.

Je staat loodrecht ongeveer 1000 meter boven Yosemite Valley, alsof je over een rand van een dak kijkt. Nogmaals niet te vertellen zo mooi. Gewoon zelf ervaren en beleven. Je krijgt er zowat hoogtevrees van.

Na bekomen te zijn van al het schoon zetten we koers naar Fresno

De avond simpel afgesloten bij Denny's met een lekker kipgerecht en een bananensplit.

Overnacht in red Roof Inn in Fresno

Donderdag 18 juni 2015

Laat wakker het bed lag heerlijk, maar ja uitgecheckt rond 10.00 op weg, via de 180, naar Grand Sequoia Nat'l monument (Northern unit). Lang woord voor een groot bos met hele grote bomen. Zie de foto's maar. Onderweg ook nog bijna m'n steak geregeld. Loopt gewoon over de weg, Verser kun je niet krijgen.

De meeste bomen zijn rond de 2000 jaar oud. Kun je je haast niet voorstellen, en de meeste bomen hebben wel een bosbrandje of 30 overleefd. Kun je je ook niet voorstellen. Het is heel indrukwekkend mooi.

Het park zelf is veel rustiger dan Yosemite en omdat het vrij hoog ligt ook niet zo warm 78F terwijl in het dal 102F is. Ook een aanrader om zelf te gaan kijken.

Op weg naar ons hotel rijden we via de 198 dwars door het park. Een schitterende weg om te rijden, De meeste stukken hebben zoveel bochten dat je nier harder kan dan 15 mijl per uur. Ook hier heel veel uitzicht punten en het is er ook echt stil.

Besloten om een lekkere pizza te gaan eten komen we uit bij The round table Pizza. Ziet er duur uit maar is eigenlijk een pizza McDonalds. Moet wel zeggen. De pizza was heeeeeeel groot maar ook wel heeeeeeeeel erg lekker. Samen 1 pizza besteld en nog de helft over. Doosje vragen dan maar.

Overnacht in Motel-6 in Porterville

Vrijdag 19 juni 2015

Heb niet lekker geslapen, Frans heeft zeker 4 Sequoia bomen liggen omzagen. en geloof me die zijn dik.

Om 9 uur vertrokken vanuit Porterville en rijden via de 190 het zuidelijke deel van Giant Sequoia in. Het is al 98 graden maar op een hoogte van 7200 Ft is het nog maar 78 graden (25C) Dit is een heerlijke temperatuur om in leven.

We hebben de trail of 100 Giants gedaan. is een enerverende wandeling door het bos waarbij de bomen alleen maar groter lijken te worden. Hier hebben we ontdekt dat bomen ook liefde nodig hebben. Lekker met zon stammetje knuffelen. Is een echte aanrader in plaats van een huisdier. Ook een groot voordeel is dat je ze niet hoeft uit te laten.

Daarna de via de 109 en M50 naar het zuiden richting Wofford Heights alwaar we een motelletje hebben gevonden. Bestaat uit een kamer of 30 waarvan wij de enige zijn. Is er heel erg netjes, schoon en groot. Zitten nu best wel afgelegen en op moment van schrijven is het heerlijk rustig (lees echt stil) Enige wat je hoort is een beetje wind

Gegeten bij een bier Brouwerij, behalve lekker bier brouwen kunnen ze ook koken.

We gaan ons een beetje voorbereiden op de tocht door Death Valley aanstaande zondag. De temperatuur is daar op de dag een graadje of 120F (49C) Vinden we beide best wel warm en ook wel een avontuur. Water hebben we in ieder geval al genoeg, kunnen er bijna in zwemmen.

Overnacht in Lakeshore Lodge, Wollford Heights

Zaterdag 20 juni

Zo voor de gene die het niet weer wisten. Onze trouwdag 9 jaar geleden, en we houden nog erg veel van elkaar.

Vandaag redelijk op tijd vertrokken voor een "soort van" tussen etappe naar Death Valley met vandaag als einddoel Lone Pine. We rijden de 495 naar het zuiden, de 178 naar het oosten en de 395 naar het noorden met einddoel Lone pine.  Is een piep klein dorpje aan de westkant van Death Valley waar een redelijk aantal motels zijn.

Het landschap is nu echt aan het veranderen. Reden we van morgen nog door de bossen, rijden we nu door de woestijn. Geen boom te zien en alles is vrij vlak, droog en dor. Ook staat er een warme stevige wind.

Zijn al vrij vroeg bij het motel, is erg warm en hebben een poosje lekker gezwommen. Wat we gaan eten is nog niet bekent

Overnacht in Trail Inn in Lone Pine

Zondag 21 juni 2015

Las Vegas komt steeds dichterbij, maar eerst nog door Death Valley. We zijn vandaag vroeg vertrokken. en het was al vroeg warm in de auto. maar we hebben de koelbox gevuld met water drankjes en watermeloen. We zijn een beetje gespannen want door death valley rijden vinden we best wel een beetje spannend.

Met Carla achter het stuur verloopt allemaal prima. Eenmaal aangekomen in death valley valt het allemaal wel mee. we zien de temperatuur oplopen tot wel 120F. in de auto is het warm maar er  buiten is het heet. Alsof je onder een warme föhn staat, m'n haar zit in ieder geval goed vandaag.

We komen aan bij het bezoekers centrum waar we veel leren over het ontstaan van de Valley. het is niet altid droog geweest in death Valley. na hier te hebben ingecheckt met ons pasje gaan we verder naar dante`s view. Hier is het uitzicht over de gehele Valley onwijs mooi, gewoon onwerkelijk. Voor het mooiste uitzicht hebben we hier een stukje moeten lopen. Foto`s gemaakt maar toen weer snel de auto in. De hitte sloopt je en water is geen overbodige luxe.

We zijn doorgereden naar Pathrump waar een Best Western motel hebben geboekt. Dit motel heeft een mooi zwembad met palmbomen waar we lekker hebben gezwommen

De avond hebben we afgesloten met een lekkere amerikaanse burger. frans heeft ideeen opgedaan voor zijn burgers thuis. Zet de barbecue maar klaar.

Overnacht in Pahrump Nevade

Maandag 22 juni 2015

Dit is de laatste dag van onze rondreis en vertrekken vroeg naar onze eindbestemming Las Vegas. Hier overnachten we tot donderdag in het Flamingo hotel direct aan de strip. Waar wij bijkomen van de reis en alle indrukken laten bezinken. Hier gaan we nog een paar dagen winkelen, pokeren, shows bekijken en nog veel meer, Uitrusten doen we wel thuis.

Overnacht in Flamingo Las Vegas

1. Carla:
    super leuk
  2. Mirella:
    6 juni 2015
    Leuk om dit te volgen veel plezier daar
  3. Bianca develing:
    6 juni 2015
    gaaf hoor kan ik jullie lekker volgen veel plezier
  4. Joke en Coen:
    6 juni 2015
    Gaaf .heerlijk om mee te reizen met jullie. Wat mooi hè de Grand Canyon? Ben je ineens heel klein.xxx
  5. Diana:
    leuk om te lezen Carla. Have fun and enjoy samen
  6. Dick Krens:
    Hallo Carla & Frans,

Super leuk om jou//jullie avonturen "mee te maken", alsof wijzelf er weer lopen. Nog heel veel plezier en geniet er lekker van!
  7. Anous en Jef:
    Lieve Carla en Frans,

Super gaaf zeg wat jullie nu allemaal hebben gezien, beleeft en meegemaakt :0). Gelukkig zien wij jullie reisblog en foto's en toch goed nu. Jeetje en die 1 dollar briefjes in dat hotel :0) Geweldig !!!!!
    Xxx Jef en Anous
  8. Joke en Coen:
    7 juni 2015
    Was gezellig vanacht Car om met je te appen.ha ja. Ik lag wakker toen je foto s binnen.heerlijk vond ik dat.af leiding .denk dat ikzo even op de kaart van Amerika ga kijken.
    Vind het wel raar hoor om jou op die plekken te zien staan waar wij ook hebben gestaan.heel bijzonder. En erg fijn om dat mij jullie te delen.xxx
  9. Rita kater:
    7 juni 2015
    Hoi Carla en Frans leuk jullie zo te volgen geniet er van. Heb je iets om terug te kijken groetjes Rita
  10. Joke en Coen:
    11 juni 2015
    San Francisco. 1 van de leuke grote steden
    wat je moet zien: nummer 1 Alcatra. Nummer 2 Gisteren warm. Met de zeehonden.heerlijk.nummer 3 China fruit kopen en lekjer gaan eten.nummer 4 de kabel tram ,moet je natuurlijk aan gehangen hebben.En natuurlijk Frans de Golden Gate bridge, bij mooi weer over heen fietsen.en verder gewoon genieten van de stad. De gekste en leukste mensen kom je daar tegen. Beetje flower power nog.veel plezier. Xxx Coen en Joke.
  11. Joke en Coen:
    12 juni 2015
    heerlijk, zo genieten daar.
    Vergeet China Town niet.xxxxxxxxxx
  12. Joke en Coen:
    16 juni 2015
    Hallo lieve vrienden,
    Ja heel wat anders he ? als je San Francisco uit rijd.
    Het ruikt ook heel anders ,wij hadden veel kool en fruit plantages .
    En inderdaad een enorm temperatuur verschil ,ook de prijzen zijn gelijk weer veel lager als je van de kust wegrijd.
    Wij zijn blij dat het met Frans weer beter gaat. Dat wil je zeker niet in je vakantie (ziek zijn). Ga nu even Mariposa jullie volgende bestemming opzoeken . xxxxxxxxx
  13. Joke en Coen:
    17 juni 2015
    Inderdaad. Moet je zelf allemaal zien hoe mooi het is.wel een rede om andere enthousiast te maken.
  14. Joke en Coen:
    18 juni 2015
    Wat zijn. Jullie aan het genieten.heerlijk.om te lezen.zo fijn dat jullie ook zo mooi vinden.
  15. Anous en Jef:
    18 juni 2015
    Mooi zeg :0) ben benieuwd naar de foto's van Yosemmite Park :0). Geniet nog maar lekker samen :-D . Love You !!! Xxx
  16. Joke en Coen:
    19 juni 2015
    Klein ben je tussen die bomen he ?xxxxxx
  17. Joke en Coen:
    21 juni 2015
    Van harte gefeliciteerd verlieft echtpaar. Xxx
  18. Joke en Coen:
    22 juni 2015
    Ha ha, wat een hitte hè? In Dead. Vally .maar hadden jullie toch nie willen missen toch? Nu lekker doorrijden naar je luxe hotel mettttt lekker ontbijt.Mmmm. Geniet nog heerlijk van de leuke stad Las Vegas..Dikke kus van ons.
  19. Anous en Jeff:
    22 juni 2015
    Ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben!
    En vind het leuk dat jullie weer naar Flamingo gaan!

Geniet er maar lekker van!

Dikke kus Jeff en Anous